Vervolg succes Aufrecht gehen met Duitse App

Stichting Laudio kan rekenen op lovende reacties van publiek en in de media over Aufrecht gehen op de Duitse militaire begraafplaats in Weeze. Vanaf 4 mei is deze Audiotour gratis met een App te downlaoden. Gedurende 2017 is de App beschikbaar om te ontdekken welke verhalen schuil gaan achter de graven. De persoonlijke verhalen van Duitse militairen uit de Eerste en Tweede Wereldoorlog staan centraal.

Deze Duitse versie van Aufrecht gehen komt tot stand door een intensieve samenwerking met de Euregio, Gemeente Weeze, Via Zuid en professionals uit Nederland (journalist Lubert Priems, schrijfster Annet Bremen) en Duitsland (theatermaker Christian Cadenbach, stemacteurs Barbara Port-Stef & Mhedi Benjdila). Voor de geluidsopnamen van kinderinterviews werken meerdere basisscholieren verspreid uit NRW mee aan dit project.

De eerste Duitstalige verhalen gingen in december 2016 in première in een speciaal voor dit project gerealiseerde luisterpilaar. Eerder maakte Aufrecht gehen diepe indruk in België en Nederland met een theatervoorstelling, radioreeks en lees- en luisterboek. Voor Stichting Laudio is het belangrijk dat een project bij een vervolg steeds een nieuwe dimensie krijgt waardoor het de tijdelijkheid van bijvoorbeeld een voorstelling overstijgt. Met deze Duitstalige App is dat doel geslaagd.

Meer informatie? De App downloaden? Kijk op www.aufrechtgehen.eu