Project Stichting Laudio in nationaal nieuws

Maar liefst 900 liefdesbrieven, o.a. geschreven door Toon Hermans, zijn ontdekt in een koffer die in handen is van stadsarchivaris Peer Boselie van Sittard-Geleen. Alle brieven zijn gericht aan de Sittardse vrouw Lies. In de luistervoorstelling Vooruit, naar buiten! is dit verhaal voor het eerst te horen en te zien. Het verhaal van deze vondst en daarmee ook dit project van Stichting Laudio is landelijk nieuws.

Lies liefdesbrieven en Vooruit naar buiten! is te volgen op het nieuws van o.a. L1, Dagblad de Limburger, NPO NOS Radio1 en NPO 3FM.

Na een succesvolle eerste serie opvoeringen van Vooruit, naar buiten! komt in september een reprise van de luistervoorstelling. De app Vooruit, naar buiten! is beschikbaar tot 23 oktober tijdens de tentoonstelling Verbinding, de reis van 700 tassen. Dit project komt tot stand door een exclusieve samenwerking tussen Museum De Domijnen, beeldend kunstenaar Miek Corten, Via Zuid, Theater het Laagland, het DaCapo College en Stichting Laudio.