4 dagen na première: ruim 2500 bezoekers audiotour

Stichting Laudio, team en projectpartners mogen rekenen op veel lovende reacties en grote belangstelling voor Stemmen van Margraten. Deze theatrale audiotour op de Amerikaanse militaire begraafplaats is in de eerste vier dagen na de première al door ruim 2500 bezoekers beleefd. Een bezoekersaantal waar Stichting Laudio trots op is.

In Stemmen van Margraten brengen tekstschrijfster Jacqueline Kerkhof en documentairemaker Lubert Priems de persoonlijke verhalen achter deze graven op dit Ereveld. Ooggetuigen vertellen over de aanleg van dit kerkhof en stemacteurs (waaronder Lori Spee en Jochum ten Haaf) spreken de monologen in over deze Amerikaanse soldaten.

Stichting Laudio heeft Stemmen van Margraten ontwikkeld i.o.v. Stichting Verenigde Adoptanten Amerikaanse Oorlogsgraven, die tweejaarlijks rondom 4 & 5 mei ruim 5000 foto’s bij de graven plaatst. Voor het eerst dit jaar worden naast de Gezichten van Margraten ook verhalen vertelt.

De audiotour Stemmen van Margraten is via de gratis app nog het hele jaar te downloaden. Stichting Laudio heeft 4 verschillende audiotours op deze Amerikaanse begraafplaats ontwikkeld.

Foto’s: SVAAO