de TIJDrover (BE)

Ooit heeft iemand bedacht dat tijd ook een manier is om te straffen. We hopen dat, achter de tralies, het kwellend kruipen van seconde naar seconde afschrikwekkend genoeg zal werken om de slechterik erna op het goede pad te houden. Het proces om te bepalen of iemand schuldig is, dat kost ook weer tijd. De meesten van ons hebben daar gelukkig nooit mee van doen.

Je zou jezelf niet op de stoel van de verdachte wensen, of die van de rechter, of jurylid. Of toch?

Het gerechtsgebouw in Tongeren zet in augustus 2018 genereus haar deuren voor jou open. Binnen beleef je de TIJDrover: een theatrale audiotour langs persoonlijke interviews en verhalen op bijzondere plekken voor- en achter de schermen. Jij hoort er niet te zijn, je hebt niets misdaan, geen rechtenstudie gevolgd, je bent geen griffier, en toch mag je er even gaan zitten. Het kost je alleen wat tijd.

Festival MoMeNT’18 Tijd voor Tongeren

Locatie: Het gerechtsgebouw ‘de grote rechtbank’, Vrijthof 2 Tongeren (België)

Speeldata: augustus 2018

entree: € 5,00 p.p. (geldig voor 1 van de 3 routes)

vanwege het beperkt aantal plaatsen is reserveren verplicht via de ticketsite van MoMeNT

Meer weten? www.verhalentocht.eu

Artistiek team Stichting Laudio: documentaire, concept: Lubert Priems, tekst, concept: Jacqueline Kerkhof, sparringpartner: Barbara Wyckmans, geïnterviewden: Ward Smeets, Johan Smets, Annemie Morbee, Geert Houben, e.a. , stemacteurs: Matteo Simoni, Sien Eggers, Francesca Vanthielen, Herman Durwael, Jokke Martens, Mette Tielen, e.a. , audio-edit: Arno Peeters, grafisch ontwerp: Ilse van Hoof, producent: Stichting Laudio

Met speciale dank aan: Nicolas Jadoul, Tony Smith en medewerkers Gerechtsgebouw Tongeren, Juliette van der Stap, Mona Vanschoenwinkel, Dorien Bollaers, Lisa Deckers, Eddy Manet, Stad Tongeren.