Vooruit, naar buiten!

Stichting Laudio presenteert met trots deze nieuwste audiovoorstelling vanaf 10 augustus in het centrum van Sittard.

De wereld is een nogal opdringerig ding geworden, een onontkoombare bezetter van onze aandacht. Ook in ons eigen huis zijn we binnenstebuiten gekeerd en toeteren de oren van het geschreeuw, de achteloze beledigingen en eindeloze brei van holle berichten.

De keuze om de wereld in te gaan, naar buiten, was ooit een bewuste stap. Wie zijn voordeur achter zich dichttrok, was voorbereid op de indrukwekkende buitenwereld. De meesten van ons trotseren de wereld nog steeds niet zonder talisman. Je bent naakt zonder je tas. Of het nu je broekzak, handtas of rugzak is; een deel van onszelf zit beschermd in dat kleine omhulsel van leer, plastic of stof. We zijn misschien wel buiten, maar dragen altijd een intieme samenvatting van wie we zijn met ons mee, en voelen ons daardoor veilig.

Je kunt niet weten hoe het is om een ander te zijn, maar je zou best eens een eindje met een ander kunnen meelopen.

Vooruit, naar buiten! biedt je die mogelijkheid.

Je kiest een tas, krijgt er een koptelefoon bij en gaat op reis. Deze bijzondere voorstelling is voor iedereen die zijn oren eindelijk weer eens wilt gebruiken om echt te luisteren en een ander binnen te laten.

Vooruit, naar buiten! is gebaseerd op de installatie van beeldend kunstenaar Miek Corten. Haar installatie Verbinding, de reis van 700 tassen is van 11-8 t/m 22-10 te zien in Museum De Domijnen Historie & Archeologie. Met onze theatervoorstelling breng je een bezoek aan deze expositie.

Meer informatie en reserveren voor de luistervoorstelling: www.verhalentocht.eu