Lees- en luisterboek van documentaire-theater

Het lees- en luisterboek Aufrecht gehen bevat monologen die geschreven zijn op basis van archiefdocumenten zoals dagboeken, brieven, foto’s en juridisch verslagen uit de archieven van de Duitse militaire begraafplaats in Ysselsteyn (NL) en Lommel (BE). Deze waargebeurde verhalen komen uit de succesvolle luistervoorstelling Aufrecht gehen, een unieke samenwerking tussen o.a. journalist Lubert Priems, schrijfster Annet Bremen, audiovormgever Arno Peeters en Limburgse scholieren.

Stichting Laudio vindt het belangrijk om de effecten van haar producties optimaal te waarborgen. Het geluidsmateriaal uit de tijdelijke voorstelling krijgt door dit document een duurzaam karakter. Bovendien biedt deze nieuwe presentatievorm van het bestaande materiaal nu kansen om nieuwe doelgroepen te bereiken.

Stichting Laudio en Stichting Dedicon werken speciaal voor dit project samen zodat het lees- en luisterboek ook toegankelijk is voor mensen met een leesbeperking. Dedicon zorgt dat de audio-cd in de toegankelijke Daisy-structuur wordt gezet, zodat ook blinden en slechtzienden kunnen meepraten over deze geschiedenisverhalen.

Meer informatie? Bestellen? Kijk op www.aufrechtgehen.eu