Vlaamse topacteurs zijn de TIJDrovers

De cast van de TIJDrover (het nieuwe project van Stichting Laudio) is compleet. Stemacteurs Sien Eggers, Matteo Simoni, Francesca Vanthielen, Herman Durwael, Jokke Martens en kindster Mette Thielen werken mee aan de TIJDrover.

Festival MoMeNT’18 en Stichting Laudio werken samen aan deze bijzondere theatrale audiotour op een unieke locatie: in het gerechtsgebouw van Tongeren. Vanaf 11 augustus 2018 zet justitie genereus de deuren van dit monumentaal pand open, exclusief voor het publiek van de TIJDrover.

Via een koptelefoon hoor je persoonlijke interviews en verhalen gemaakt door toneelschrijfster Jacqueline Kerkhof, documentairemaker Lubert Priems en editor Arno Peeters. Er zijn drie verschillende routes, ieder met een unieke route en verhaallijn vanuit een ander perspectief.

de TIJDrover biedt je nu de kans om, zonder consequenties, te ervaren hoe het zou zijn om wel om op de stoel van de rechter te zitten. Of op de perstribune, of in de cel van de beklaagde. Zoals de wijzers van de klok volgens vast patroon voortgaan, gestuwd door de raderen die onherroepelijk in elkaar grijpen, zo wordt ook het rechtsproces vormgegeven volgens vast verloop. Ieder zijn plek, ieder zijn taak. De rituele dans heeft altijd een slotakkoord: een uitspraak van het hof.

Jij hoort er niet te zijn, je hebt niets misdaan, geen rechtenstudie gevolgd, je bent geen griffier, en toch mag je er even gaan zitten. Het kost je alleen wat tijd.

Meer informatie? Kijk op www.verhalentocht.eu of bestel direct je ticket via de site van MoMeNT