Alle 24 voorstellingen PerronGeluk uitverkocht

augustus 2022 Tongeren (BE) & Hasselt (BE)

Alle 24 voorstellingen uitverkocht, feeststemming en lovende reacties van publiek en pers. Projectpartners MoMeNT en CCHA én onze talentvolle enthousiaste makers kijken met plezier terug op deze unieke theatrale audiotour tijdens de halfuur durende treinreis tussen Tongeren en Hasselt.

Op dat treintraject pendelen dagelijks honderden reizigers heen en weer terwijl krant en gsm-scherm alle aandacht krijgen. Wat als het alledaagse onverwacht doorprikt wordt? Wat als omstandigheden de reis anders kleuren en de momenten van de reistijd boeiender worden dan het doel van de reis? De verrassing doorprikt het alledaagse; de pendelaar wordt toerist. Het is de cast met actrice Joke Emmers en muzikanten Rik Cornelissen en Emil Szarkowicz gelukt om publiek de schoonheid van het alledaagse te laten beleven. Dat is zeker gelukt dankzij de inzet van veel inwoners uit de regio Tongeren, Bilzen, Diepenbeek en Hasselt.

uitverkochte voorstellingen

deelnemers

kilometers plezier

geluksmomenten

De krant lezen, naar muziek luisteren, dagdromen,…; mogelijkheden genoeg om je reistijd in de trein door te komen. Maar een theatervoorstelling tijdens de treinrit, dát is een unicum.
De pendelaars tussen Hasselt en Tongeren genieten van een theatrale audiotour tijdens hun treinreis, een hele belevenis!

NMBS via Facebook

Ik heb er van genoten! En zeker van Joke Emmers!

Marijke Koopmans

Halte Diepenbeek. Weer een onverwacht moment: livemuziek van een violist-klarinettist en accordeonist: zalig.

Dagblad Het Belang van Limburg

Echt spijt dat ik, met mijn groot spoorwegverleden en heden, dit gemist heb.

Myriam Jacobs

k

Nieuw project

PerronGeluk is een unieke treinbelevenis, speciaal gemaakt door Stichting Laudio in nauwe samenwerking met MoMeNT (hét culturele festival van Tongeren) en 50 jaar CCHA (Festififty in Hasselt).

De Makers

PerronGeluk mag rekenen op de helpende hand van veel enthousiaste vrijwilligers van CCHA, MoMeNT en andere bewoners uit Tongeren, Bilzen, Diepenbeek en Hasselt.

Barbara Wyckmans (intendant MoMeNT, concept)

Gerhard Verfaillie (directeur CCHA, sparringspartner)

Lubert Priems (projectleider, documentairemaker, concept, live regie)

Jacqueline Kerkhof (tekstschrijver, concept, spelregisseur)

Joke Emmers (live spel)

Sien Eggers (stemacteur)

Emil Szarkowicz (muzikant)

Rik Cornelissen (muzikant)

Ilse van Hoof (grafische vormgeving)

Connect Sound Service (techniek)

Jamshid Mahmoudy (techniek)

Lia Reijnen (floor en assistent techniek)

Team MoMeNT (productie en PR):

Mona Vanschoenwinkel, Dorien Lowet en Nele Meermans.

Team CCHA (productie en PR):

Emilie Hulsmans, Anne-Lore Thijssen, e.v.a..