Alle voorstellingen uitverkocht; 768 kilometers spoorplezier én positieve recensie en aandacht in media voor onze productie PerronGeluk. Lokale, provinciale en landelijke media hebben bericht over deze unieke voorstelling in de rijdende trein tijdens het Limburg Festival.

PerronGeluk van Stichting Laudio is een nauwe samenwerking tussen Limburg Festival, Arriva, NS Stations, ProRail en festival MoMeNT. Meer dan 40 inwoners uit de regio Roermond en Venlo hebben vrijwillig mee aan deze voorstelling meegewerkt.

Het publiek beleefde een conductrice op haar eerste werkdag, hoorde via een koptelefoon welke gesprekken plaats vonden in andere coupés en werden verrast toen enkele reizigers plots muzikanten bleken te zijn. Op de perrons mengden figuranten zich tussen reizigers en in de stationsgebouwen gingen speciaal voor ons publiek deuren open, die normaal gesproken gesloten blijven voor de treinreiziger. Met PerronGeluk werd de dagelijkse treinrit plots bijzonder. De pendelaar werd een toerist.

Het is een bijzondere treinreis op de route van ongepland geluk.

L1 nieuws

Wie een treinrit saai vindt, neemt nu de trein tussen Roermond en Venlo.

NPO RADIO 1 Met het oog op morgen

Echt spijt dat ik, met mijn groot spoorwegverleden en heden, dit gemist heb.

Myriam Jacobs

Dit is een voorstelling waar je op familiefeestjes nog vaak over hebt, want PerronGeluk zal je nog lang heugen.

Dagblad De Limburg

Met PerronGeluk wil je wel een treinvertraging hebben.

NPO RADIO1 NOS Journaal

PerronGeluk in media

Theaterkrant, recensie

L1 Nieuws, journalistiek verslag radio, tv en internet

De Limburger, journalistiek verslag dagblad

NPO Radio 1 NOS Radio 1 Journaal, nieuwsoverzicht

NPO Radio 1 NOS Met het oog op morgen, nieuwsoverzicht

NPO Omroep Max RegioNed, journalistiek tv-reportage

PerronGeluk in Nederlands Limburg heeft tot nu toe gezorgd voor:

uitverkochte voorstellingen

deelnemers

kilometers plezier

geluksmomenten

podcast

Tijdens PerronGeluk kom je ogen én oren tekort. Benieuwd welke verhalen nog te horen zijn in de andere treincoupes? Luister naar onze podcastreeks!

k

Nieuw project

PerronGeluk is een unieke treinbelevenis van Stichting Laudio in nauwe samenwerking met Arriva, NS Stations, ProRail, Limburg Festival, MoMeNT en Cultuurfonds Limburg.

In 2022 is deze bijzondere creatie ontstaan door MoMeNT en Stichting Laudio i.s.m. CCHA (Festififty in Hasselt).

z

Met speciale dank aan:

De mensen die te horen zijn in de voorstelling en podcast van PerronGeluk waaronder Glenda Zaandam, Herm Pollux, Chris Hodenius, Ton van Keeken, Marina Minten, Ans Thijssen, Frans Neys, Carla Peters, Ton Ghielen, Sandra Seuren, Wilbert Koch, Nora Slenter, Charlie Verhaeg, Jac, Esther Lemmen en dochter Kim.

De Makers

PerronGeluk mag rekenen op de helpende hand van veel enthousiaste medewerkers van Arriva, NS-Stations en ProRail, vrijwilligers van Limburg Festival en andere bewoners uit Roermond, Swalmen, Reuver, Tegelen en Venlo.

Team Limburg Festival (productie en PR):

Jan Klompen, Kim Noach, Chris Hodenius

Barbara Wyckmans (voormalig intendant MoMeNT, concept)

Lubert Priems (projectleider, documentairemaker, concept, live regie)

Jacqueline Kerkhof (tekstschrijver, concept, spelregisseur)

Joke Emmers (live spel)

Sien Eggers (stemacteur)

Emil Szarkowicz (muzikant)

Rik Cornelissen (muzikant)

Ilse van Hoof (grafische vormgeving)

Connect Sound Service (techniek)

Lia Reijnen (floor en assistent techniek)