Vooruit, naar buiten! (NL)

Vooruit, naar buiten!

Stichting Laudio presenteert met trots deze nieuwste audiovoorstelling vanaf 10 augustus in het centrum van Sittard.

De wereld is een nogal opdringerig ding geworden, een onontkoombare bezetter van onze aandacht. Ook in ons eigen huis zijn we binnenstebuiten gekeerd en toeteren de oren van het geschreeuw, de achteloze beledigingen en eindeloze brei van holle berichten.

De keuze om de wereld in te gaan, naar buiten, was ooit een bewuste stap. Wie zijn voordeur achter zich dichttrok, was voorbereid op de indrukwekkende buitenwereld. De meesten van ons trotseren de wereld nog steeds niet zonder talisman. Je bent naakt zonder je tas. Of het nu je broekzak, handtas of rugzak is; een deel van onszelf zit beschermd in dat kleine omhulsel van leer, plastic of stof. We zijn misschien wel buiten, maar dragen altijd een intieme samenvatting van wie we zijn met ons mee, en voelen ons daardoor veilig.

Je kunt niet weten hoe het is om een ander te zijn, maar je zou best eens een eindje met een ander kunnen meelopen.

Vooruit, naar buiten! biedt je die mogelijkheid.

Je kiest een tas, krijgt er een koptelefoon bij en gaat op reis. Deze bijzondere voorstelling is voor iedereen die zijn oren eindelijk weer eens wilt gebruiken om echt te luisteren en een ander binnen te laten.

Vooruit, naar buiten! is gebaseerd op de installatie van beeldend kunstenaar Miek Corten. Haar installatie Verbinding, de reis van 700 tassen is van 11-8 t/m 22-10 2017 te zien in Museum De Domijnen Historie & Archeologie. Met onze theatervoorstelling breng je een bezoek aan deze expositie.

Meer informatie en reserveren voor de luistervoorstelling: www.verhalentocht.eu

Artistiek team van Stichting Laudio: documentaire en concept: Lubert Priems, tekst: Jacqueline Kerkhof, spel: Jong Laagland en Irma van Hoof, spelregie: Jacqueline Kerkhof en Els Roobroeck, stemacteurs: Ali Ben Horsting, Ron leenders, Wieteke van Dort, Jacqueline Kerkhof, Bas Opgenoort, Eric Derkx, Roderik Povel, Juliette van der Stap, Arno Deckers, Job Moonen. Geïnterviewden: Peer Boselie, Jeanne Meeuwisen, fam. Thörig, Han Treffers, Jules Hendriks, Jip Priems, Oma Bimbam, Karin en Paul Spanjaard, René Haustermans, Bèr Mordang, Mieke van Gorkum, Maria Scheres. Audio-edit: Arno Peeters, applicatie: Joep Slenter, techniek op locatie: CCS, grafische vormgeving: Ilse van Hoof, styling kostuums: Sanne Puyck.

Projectpartners: Museum De Domijnen Historie & Archeologie, Theaterwerkplaats Jong Laagland, cultureelplatform Via Zuid, Archief De Domijnen, Recultura, Europe Calling, DaCapocollege, e.a.

Met speciale dank aan: Kitty Jansen, Miek Corten, Tom de Rooij, Peer Boselie, erven Toon Hermans, Viek Meijs, postbode Jos en Mirjam, Jackie Smeets, Inèz Derksen, Simone Mager, gemeente Sittard-Geleen, diverse ondernemers en bewoners stadscentrum Sittard.