De Blijde Boodschap

De Blije Boodschap (NL, BE, DE)

Stichting Laudio wil elkaars bubbel (her-)openen. Om weer wat meer vertrouwen te bieden, gehoord te worden, door even uit het moment te stappen om daarna weer door te kunnen gaan in deze bewogen tijd van coronamaatregelingen.

Door het creëren van een unieke krant over de lezers zelf, door de lezers zelf, ontmoeten we elkaar weer. Positieve, actuele verhalen met respect en ’n knipoog gebracht, met humor waar het past, die het verdienen om gedeeld te worden. Ze gaan over gebeurtenissen van klein geluk, maar groot van waarde. Mensen en thema’s uit de verhalen zijn vertrouwd én openen nieuwe werelden. We zetten alledaagse dingen in de spotlight. Bijvoorbeeld de spontane opmerking van een kind, die vertelt dat ze oma ruikt in haar lievelingstrui. Ze kunnen al maanden niet bij elkaar komen, maar de geur van die wollen trui, door oma gemaakt, zorgt bij het kind voor geborgenheid. Achter zo’n onbevangen opmerking gaat veel schuil. Je voelt dat pas als je er aandacht aan schenkt. Bijvoorbeeld door het op te schrijven en te delen met anderen.

Met ons nieuw initiatief willen we nú voor de mensen klaar staan in deze extra kwetsbare tijd. Jong en oud. De organisatie Kleine Corona-hulp ondersteunt ons initiatief met een financiële bijdrage voor enkele kosten die we maken zoals bijvoorbeeld verzendkosten. Dit initiatief is van documentairemaker Lubert Priems in nauwe samenwerking met ons bestuur en publiek van Stichting Laudio. In de gedrukte en digitale versie van de krant verwijzen we naar eerdere Laudio-projecten waarvan de audio nu opnieuw wordt aangeboden als podcast. Een krant dus om te lezen en te luisteren. Over klein geluk. Want grote veranderingen kunnen klein beginnen.

In coronatijd zet Stichting Laudio haar kracht als verbinder extra in.

Dit project wordt uitgevoerd in 2021 voor en door vrienden van Stichting Laudio. Dit initiatief wordt met een grote eigen bijdrage van Stichting Laudio en haar makers mogelijk gemaakt plus door een financiële ondersteuning van www.kleinecoronahulp.nl