23 t/m 25 augustus 2022 Tongeren (BE) & Hasselt (BE)

Deze unieke theatrale audiotour beleef je op een halfuur durende treinreis tussen Tongeren en Hasselt. Op dat traject pendelen dagelijks honderden reizigers heen en weer terwijl krant en gsm-scherm alle aandacht krijgen. Wat als het alledaagse onverwacht doorprikt wordt? Wat als omstandigheden de reis anders kleuren en de momenten van de reistijd boeiender worden dan het doel van de reis? De verrassing doorprikt het alledaagse; de pendelaar wordt toerist.

Je gaat vanzelf vooruit, je neus achterna. Onderweg heb je alle tijd om je ogen en oren de kost te geven. Het spoorboekje is maar een suggestie, dat is altijd al zo geweest. Je bestemming komt vanzelf op je pad.

De kunst is, om te vergeten dat de rails er al liggen. Dat ze maar twee kanten op wijzen, heen en terug, perfect parallel aan elkaar. Er is nu eenmaal een soort van orde nodig om het dagelijks leven wielen te geven.

De echte reiziger weet, de mooiste momenten komen niet voort uit de geijkte route. Het ongewisse spontane; daar zit het goud.

In de ongerijmde poëzie. Symfonieën, ontstaan zonder dirigent en bladmuziek. Taart, gebakken zonder recept. Als er ineens slingers hangen en er wordt gedanst, terwijl niemand weet welk feest we eigenlijk vieren.

Dat zijn de mooiste. Onmogelijk te organiseren, niet van tevoren te plannen. Je kan er alleen maar open voor staan als het op je pad komt. Maar dan moet je toevallig wel net je ogen open hebben.

PerronGeluk gaat over de schoonheid van het ongeplande geluk. Er is meer dan genoeg moois om te vieren, voor wie het wil ontvangen. Zelfs nu. Juist nu.

Je hoeft alleen maar een kaartje te kopen en in te stappen.

reserveer uw ticket

Dinsdag 23 t/m donderdag 25 augustus 2022.

Er zijn 8 voorstellingen per dag.

Een ticket geeft je recht op een enkele reis inclusief voorstelling (Tongeren-Hasselt of Hasselt-Tongeren).

Aangekomen op je eindbestemming kan je de stad verkennen, op eigen houtje terugkeren naar het station van vertrek of een ticket kopen voor de terugreis met PerronGeluk. De twee ritten hebben immers een andere verhaallijn. En dat wil je niet missen! Reserveer uw ticket via de site van festival MoMeNT:
k

Nieuw project

PerronGeluk is een unieke treinbelevenis van Stichting Laudio in nauwe samenwerking met MoMeNT (hét culturele festival van Tongeren) en 50 jaar CCHA (Festififty in Hasselt).

De Makers

PerronGeluk mag rekenen op de helpende hand van veel enthousiaste vrijwilligers van CCHA, MoMeNT en andere bewoners uit Tongeren, Bilzen, Diepenbeek en Hasselt.

Barbara Wyckmans (intendant MoMeNT, concept)

Gerhard Verfaillie (directeur CCHA, sparringspartner)

Lubert Priems (projectleider, documentairemaker, concept, live regie)

Jacqueline Kerkhof (tekstschrijver, concept, spelregisseur)

Joke Emmers (live spel)

Sien Eggers (stemacteur)

Emil Szarkowicz (muzikant)

Ilse van Hoof (grafische vormgeving)

Connect Sound Service (techniek)

Lia Reijnen (floor en assistent techniek)

Team MoMeNT (productie en PR):

Mona Vanschoenwinkel, Dorien Lowet en Nele Meermans.

Team CCHA (productie en PR):

Emilie Hulsmans en Anne-Lore Schurgers.