Project Meral in NOS Journaal

Het nieuwe jaar kan voor Meral niet beter beginnen. Haar bijzondere klankkast is nu te horen op NPO Radio1 én te zien in het NOS Journaal

Meral is een bijzonder samenwerkingsproject van Stichting Laudio met o.a. Carintreggeland, Overijsselacademie en IMEAN. Gemaakt voor en door Nederlandse senioren met een Turkse achtergrond, samen met o.a. tekstschrijfster Jacqueline Kerkhof, audio-editor Arno Peeters en animator Michael Yallop.

Een belangrijk taalonderzoek van de Universiteit Maastricht en ‘T Meertens Instituut is de basis van Meral. Als bewoners in een zorginstelling hun eigen taal horen en spreken, verhoogt dat hun geluksgevoel en autonomie. Dat concluderen Hoogleraar Taalcultuur Limburg Leonie Cornips en sociaal cultureel antropologe Jolien Makkinga. Bij Meral kan je dat zelf eens komen beleven. Als je geen Turks verstaat, geen probleem, dan helpt de dochter van Meral jou graag.

Meer weten? Check: www.stichtinglaudio.nl/meral